עורך דין למימוש זכויות רפואיות

הבנת תאונות עבודה וזכויות נפגעים – מדריך מקיף

מבוא: תאונות עבודה הן מציאות מצערת שיכולות להיות לה השלכות הרסניות על העובדים. ללא קשר לתעשייה או לעבודה, תאונות יכולות לקרות בכל עת ולגרום לנטל פיזי, רגשי וכלכלי על העובדים ובני משפחותיהם. חשוב הן לעובדים והן למעסיקים להיות מודעים לזכויותיהם של נפגעי תאונות עבודה וכיצד לממש זכויות אלה. במאמר זה נדון בהיבטים שונים של תאונות עבודה, לרבות זכויות נפגעים, צעדים שיש לנקוט במימוש זכויות אלה ולמי לפנות לקבלת סיוע. זכויות נפגעי תאונות עבודה:

  1. הזכות לטיפול רפואי: אחת הזכויות העיקריות של נפגעי תאונות עבודה היא הזכות לקבל טיפול רפואי מיידי והולם. מעסיקים באמצעות טופס בל 250 מכסים את העלויות הכרוכות בטיפול בפציעות שנגרמו במהלך תאונת עבודה. זה כולל טיפול חירום, אשפוז, שיקום, תרופות מרשם ותמיכה רפואית מתמשכת במידת הצורך.
  2. הזכות לפיצויים: בהתאם לחומרת הפגיעה ולנסיבות התאונה, נפגעים עשויים להיות זכאים לפיצוי בגין הפסדי שכר ונזקים אחרים. סכומי הפיצויים משתנים בהתאם למקרה הספציפי, אך חיוני שהנפגעים ידעו שיש להם את הזכות לתבוע פיצוי בגין פגיעה בעבודה על הפציעות וההפסדים שלהם.
  3. הזכות לייצוג משפטי: נפגעי תאונות עבודה עשויים להזדקק לייצוג משפטי שיסייע להם לנווט בין מורכבות הליך התביעות ולהבטיח שיקבלו את הפיצוי המגיע להם. לנפגעים יש את הזכות להיות  מיוצגים על ידי עורך דין המתמחה בתחום.
  4. הזכות לדווח על תנאי עבודה לא בטוחים: עובדים שהיו מעורבים בתאונות עבודה צריכים לדווח על תנאי עבודה או שיטות עבודה שתרמו לאירוע. על ידי כך, הם יכולים לסייע במניעת תאונות עתידיות ולהגן על חבריהם לעבודה. לנפגעי עבודה יש את הזכות לדווח על נושאים אלה ללא חשש מנקמה מצד המעסיק שלהם.

עורך דין למימוש זכויות רפואיות משיג תוצאות בדרכים שונות

עורך דין למימוש זכויות רפואיות מייצג לקוחות אשר נפגעו מתאונות, מחלות ופגיעות אחרות. הוא ילווה כל תיק בצורה מקצועית לאחר שלמד את הממצאים בו. הוא מכיר היטב את כל הנושא מכל צדדיו כולל החוקים, התנהלות הגורמים הנתבעים ומגיע מנקודת מבט מקיפה ושלמה. התביעות הן לקבלת טיפולים חינמיים וכספים התורמים לשדרוג איכות החיים בנסיבות מורכבות אלו. עו"ד דניאל רייכמן עוסק בתחום וניתן לקבל ממנו מידע רב.

לפרטים נוספים חייגו 03-9134919

עורך דין למימוש זכויות רפואיות משיג תוצאות בדרכים שונות

עורך דין למימוש זכויות רפואיות יודע לגבש אסטרטגיית טיפול מקיפה המתאימה לכל אירוע. כך למחלות, לתאונות עבודה, לתאונות דרכים או כאלו הנגרמות במרחב הציבורי. ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי, המעסיקים, חברות הביטוח הפרטיות, מוסדות רפואיים, רשויות מקומיות מוסדות ציבור וכל מי, שבעצם, אחראי לפגיעה בלקוח. המטרה היא לתבוע סכומים כספיים שישרתו את לקוחו לשיפור תנאי חייו שהפכו למורכבים. הפיצוי הכספי נקבע על פי חומרת הנזקים, הכאבים שנגרמו, הכנסותיו בעת הפגיעה ואלמנטים נוספים. הליווי הינו מקיף וכולל הנחיות ופעולות במספר מישורים. ראשית לקבלת פיצוי כספי. במקרים אחרים – עזרה מהביטוח הלאומי כמו קצבת נכות, גמלות ילד נכה, גמלת סיעוד, קצבאות שארים וקצבאות ניידות וכדומה. נושא אחר הוא תדרוך הלקוח לגבי צורת התנהלותו בתהליך. כולל הנחיות לגבי מה ואיך מותר לו לומר בוועדות ובבירורים המתקיימים.

מימוש זכויות רפואיות – תהליך מורכב

תהליך הטיפול ארוך ומורכב. הביטוח הלאומי, למשל, יכול לערוך בדיקות וחקירות משלו, לקבוע נכות זמנית, לזמן לוועדת רפואית  ועוד. בעת מחלוקות ירצה עורך הדין לנהל משא ומתן ישיר. במידה ותביעות הלקוח אינן מתקבלות הוא אף יכול לפנות לבית משפט לטובת מימוש זכויותיו. שם הוא יציג טענותיו, מסמכים שונים, תקדימים משפטיים תומכים ועוד. 

שירות ממשרד המנוהל היטב

עו"ד דניאל רייכמן עוסק בתחום ומומלץ לקבל ממנו שירות מקצועי המלווה ביחס אישי. הוא כולל ייעוץ הקשבה והפנמה, ליווי, מחירים נוחים ועוד. הוא בעל ידע רב וניסיון עשיר המגיעים, בין היתר, ממתן שירותים איכותיים ללקוחות רבים לאורך זמן. הוא ישמח להעמיד כישוריו ויכולותיו המוכחות לטובת  אחרים. צרו קשר 03-9134919

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

תאונת עבודה, ביטוח לאומי נכות מעבודה

"תאונת עבודה" – תאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו, ובעובד עצמאי – תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו. עוד תיחשב לתאונת עבודה תאונה שאירעה למבוטח בנסיבות האלה: בדרכו ממעונו (או מהמקום שהוא לן בו) אל העבודה, או מן העבודה אל מעונו, או ממקום עבודה אחד אל מקום עבודה אחר. בשעת עבודתו במקום העבודה (או בסביבתו הקרובה ביותר) בזמן שעשה להצלת גוף או רכוש, או למניעת נזק לגוף או לרכוש. בשעת עבודתו, מפגיעה (שלא עקב העבודה) שפגע בו אדם אחר בחפץ הנמצא במקום העבודה (או בסביבתו הקרובה ביותר), ובלבד שלנפגע לא היה חלק בגרימת הפגיעה. למבוטח השכיר – במקום שהוא או חבריו לעבודה סועדים בשעת הפסקה, שנקבעה על דעת המעסיק ואינה עולה על 3 שעות, וכן בדרכו מן העבודה, אל אותו מקום, או בחזרה מאותו מקום אל העבודה. למבוטח השכיר, חבר ועד העובדים של מקום עבודתו, וכן למבוטח, חבר ועד מושב עובדים – בשעת מילוי תפקידם זה ועקב מילוי התפקיד, וכן בדרכם למלא את התפקיד ובדרכם חזרה. למבוטח השכיר – בדרכו מן העבודה או ממעונו אל מקום בחינה שהוא נבחן לפי חוק החניכות או לפי חוק שירות התעסוקה, או בדרכו חזרה ממקום הבחינה אל העבודה או אל מעונו. גם תקיפה, תוך כדי ועקב העבודה, כולל תקיפה מינית, תיחשב כפגיעה בעבודה, אם היא גורמת לנזק גופני או נפשי ומצריכה טיפול רפואי. תאונה שאירעה למבוטח בדרכו לא תיחשב לתאונת עבודה, אם הפסיק המבוטח את דרכו המקובלת בהפסקה של ממש או סטה ממנה סטייה של ממש, שלא לשם מילוי חובותיו כלפי מעסיקו, והמבוטח העצמאי – שלא לשם עיסוקו במשלח ידו. אבל תאונה שאירעה למבוטח בדרכו כאמור בסעיף 1 לעיל תיחשב לתאונת עבודה, אם הפסיק המבוטח את דרכו או סטה ממנה כדי לעשות אחד מאלה: כדי להתפלל תפילת בוקר בציבור בבית התפילה שהוא מתפלל בו. כדי ללוות את ילדו אל הגנון, אל גן הילדים, אל מעון הילדים, וכן כדי להחזירו משם. "ילד" הינו ילד עד גיל 10 או שמחמת ליקוי שכלי או גופני נדרש לליווי. תאונה שאירעה למבוטח בזמן שנהג ברשלנות ולא מילא אחר הוראה חוקית או הוראה של מעסיקו בעניין עבודתו לא תיחשב לתאונת עבודה, אלא אם כן עקב אותה תאונה נפטר המבוטח, או נעשה נכה או לא מסוגל לעבוד 10 ימים לפחות, ולולא נהג ברשלנות הייתה נחשבת התאונה לתאונת עבודה. לתשומת לבכם, מי שחלה בקורונה כתוצאה מחשיפה לחולה במקום העבודה – יוכר כנפגע בעבודה (מי ששהה בידוד – לא יוכר).

קרא עוד >>
נפילה ברחוב או סיפור שקרי?

איש כבן 63 תבע את עיריית נהריה בטענה כי ניזוק ברגלו מנפילה על מפגע ברחוב. זכייתו בהליך הייתה יכולה להיות מובטחת אלמלא הקלטת שיחה שניהל עם חוקר סמוי שגרמה לשופט השלום מוחמד עלי להתלבט. בתביעה שהוגשה בבית משפט השלום בקריות לפני כשלוש שנים עתר התובע לחייב את עיריית נהריה לפצות אותו עקב כך שלא טיפלה במפגע ברחוב שגרם לפגיעתו. לטענת התובע, באחד מימי דצמבר 2011 הוא מעד על פיסת אספלט שבורה שהייתה סביב בור ניקוז שקוע בצמוד למדרכה ושבר את כף רגלו. בעקבות הפגיעה, הוא נותח ובשל התפתחות זיהום נזקק לתקופת אשפוז ממושכת. מומחה שמונה מטעם בימ"ש העריך כי לתובע נותרו 20% נכות כתוצאה מן הפגיעה. העירייה טענה לעומתו כי התביעה אינה אלא בדיה שקרית שכל מטרתה היא להוציא ממנה כספים במרמה, והציגה כראיה הקלטת שיחה בה נשמע התובע מודה כי נפצע תוך כדי שיפוץ ביתו ולא כפי שטען בתביעה. כשעומת התובע עם ההקלטה במהלך חקירתו בבימ"ש – הוא טען כי דווקא תשובתו לחוקר, שהציג עצמו כמי שמתעניין בהעסקתו – הייתה שקרית ולא גרסתו בתביעה, והשופט עלי נדרש להכריע בעניין. לאחר התלבטות לא פשוטה, השופט החליט לקבל את התביעה. לא שחור או לבן השופט כתב כי לא ניתן לדעת מדוע התובע שיקר לחוקר, ובכלל מה המניע להתבטאויות אנשים בסיטואציות מסוימות וציין כי הדברים אינם "שחור או לבן". עם זאת הוא קבע כי מכלול הראיות מצביע על כך שהתאונה התרחשה כתוצאה מהמפגע. השופט ייחס משקל רב לאמינות עדויות התובע ובת זוגו שהייתה עמו בשעת התאונה וייחס משקל רב לעובדה שבזמן אמת – בשעת קבלת הטיפול הרפואי – התובע ציין כי נפגע עקב נפילה ברחוב. משהחליט לקבל את גרסת התובע, עבר השופט לבחון את אחריות העירייה, ובהקשר זה קבע כי האחריות לתחזוקת רחובות העיר היא "בלב סמכויותיה" וכי במקרה זה מדובר במפגע ברור שהעירייה הפרה את חובתה על פי חוק – לתקנו. ואולם, השופט קבע כי גם לתובע יש אשם תורם גבוה לקרות התאונה בשיעור של 35%, כיוון שהתאונה נגרמה בעת שחצה את הכביש במקום שאינו מסומן להולכי רגל ותוך כדי שהיה טרוד בחיפוש כתובת ולכן לא שם ליבו לדרך. בעניין הנזקים, השופט אימץ את חוות דעת מומחה ביהמ"ש וקבע כי לתובע נכות תפקודית בשיעור 20% כיוון שעקב התאונה סבל מהגבלת תנועה בכף רגלו המקשה על התפקוד. לבסוף, השופט פסק לתובע פיצוי בסך כ- 120,000 שקל בגין כאב וסבל, הפסדי שכר לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות ועזרת צד שלישי. סכום זה הוא לאחר ניכוי שיעור האשם התורם של התובע. מעבר לכך נפסקו לתובע הוצאות ושכ"ט עו"ד בסך 25,000 שקל כולל מע"מ. המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

קרא עוד >>
עורך דין ביטוח לאומי תל אביב ילווה לאורך כל התהליך
תביעות ביטוח

אי אפשר לצפות תאונות מראש. מסיבה זו, קיימים סוגי ביטוח רבים, שכל אחד מהם נועד להבטיח פיצויים במקרים שונים – ביטוח חיים שידאג ליקיריכם במקרה של מוות פתאומי, ביטוח רכב שמטרתו לכסות נזק לרכב האישי שלכם, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח סיעודי,  ביטוח רפואי ועוד. אך מה קורה כאשר צריך להפעיל את הביטוח וחברת הביטוח מתחמקת מתשלום, דוחה את תביעת הביטוח שלכם או מתעכבת בתשלום הפיצויים המגיעים לכם? עורך דין הבקיא בתביעות ביטוח יכול למנוע מראש, או לסייע לכם בתיקון מצבים כאלו, על מנת שלא תצטרכו לעמוד לבדכם אל מול חברות ביטוח שמאשימות אתכם בתאונה או מסרבות לשלם לכם פיצויים. עורך הדין מכיר את הגורמים השונים אליהם ניתן לפנות – הילד נפל ברחוב בעקבות מפגע סביבתי בדרך הביתה מבית הספר? עברתם תאונת דרכים בדרך לעבודה וכעת אתם סובלים מנזק ממושך? בכל מקרה כזה, יכולים להיות מספר סוגי ביטוח אותם ניתן להפעיל ומספר תביעות להגיש, לכן, סיוע של עורך דין המתמחה בדיני נזיקין הוא מומלץ כדי לעשות סדר בתיק. פנייה אל עורך דין הבקיא בתחום מתחילת ההליכים יכולה להבטיח ארגון של כל המסמכים הרלוונטיים ועבודה נכונה, כך שהתביעה, או התביעות, יתקבלו במלואן ויזכו אתכם בפיצוי הולם. וגם באם כבר הגשתם תביעה לבדכם והיא נדחתה – אל דאגה. עורך דין מיומן כמו דניאל רייכמן סייע להמוני לקוחות מרוצים להגיש ערעור מסודר, שבסופו של דבר, השיג עבורם את  הפיצוי המגיע להם. בעבודה עם משרד עורכי הדין דניאל רייכמן תזכו לייצוג וליווי משפטי מלא אל מול חברות הביטוח והביטוח הלאומי. משרדנו פתר מקרים רבים בנחישות ובהצלחה, והגן על האינטרסים של לקוחותינו תוך מתן שירות פרטני ואישי עבור כל תיק ותיק. המשרד מאמין בבניית אסטרטגיה משפטית נכונה ופתרון בעיות בצורה יצירתית על מנת להביא למיצוי זכויות הלקוח במהרה. במשרד תוכלו למצוא סיוע בכל סוג של תביעת ביטוח – ביטוח תאונות אישיות, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח חיים, ביטוח סיעודי, ביטוח מחלות קשות, תאונות תלמידים ועוד. אז אל תתמודדו לבד עם התסכול והבלבול, פנו אלינו עוד היום והבטיחו את ההצלחה שלכם בקבלת הפיצויים.

קרא עוד >>